dlaczego warto pić wodę
dbanie o siebie i rozwój,  zdrowe żywienie

Dlaczego warto pić wodę i jak nie dopuścić do odwodnienia?”

Wszystkie słyszałyśmy, że warto pić wodę, tylko czy wszystkie się do tego stosujemy?

Ostatnio podczas dwóch konsultacji, znów spotkałam się z tym, że kobiety nie piją, odwadniają się w ciągu dnia do tego stopnia, że przypominają sobie o tym, gdy z odwodnienia już boli głowa.
Dziewczyny, nie róbcie sobie tego! 

Mózg składa się w 75 % z wody.
Oczywistym jest, że nie będzie prawidłowo funkcjonował bez odpowiedniego nawodnienia.

Woda poprawia komunikację między komórkami mózgu, poprawia pamięć i koncentrację.
Jeżeli czujesz pragnienie, to znaczy, że już zaczynasz się odwadniać. Nie doprowadzaj do stanu, gdy z odwodnienia aż boli głowa! 

Staraj się pić regularnie, ZANIM poczujesz pragnienie.
Pij nie duże łyki wody, co godzinę.

Jak to zrobić żeby pić regularnie?

✔️Zaczynaj dzień od szklanki wody, zanim jeszcze wstaniesz z łóżka.
W nocy nie pijemy przez 6-8 godzin, a tracimy wodę z każdym oddechem i perspiracją skórną, więc jej uzupełnienie po nocy, jest niezwykle ważne.

✔️Miej zawsze wodę pod ręką: w pracy, w aucie, (badania wykazały, że odwodnieni kierowcy popełniają dwa razy więcej błędów na drodze co przypomina prowadzenie pod wpływem alkoholu !) na zakupach, na wyjściach ze znajomymi w torebce
(ja nie mam żadnej eleganckiej torebeczki, bo nie mieści się tam butelka z wodą 😉

✔️Jeżeli nie lubisz smaku wody, dodawaj sobie do niej różne owoce, czy listki mięty.

✔️Jeżeli zapominasz pić, ustaw sobie powiadomienia na telefonie, lub zegarku typu sportowego, żeby o tym przypominały (są do tego specjalne appki np w Google Play: “przypomnienie wypij wodę”)

✔️Pij wodę przed snem.
Dzięki temu Twój sen będzie lepszy jakościowo, bo zwiększy się ukrwienie mózgu, który przecież odpowiada za procesy snu. Wtedy właśnie mózg robi “porządki”: układa informacje przyswojone w trakcie dnia, a z udziałem wody jest to dużo skuteczniejsze.

odwodnienie

Po czym poznać, że jesteś nie odpowiednio nawodniona?

-pragnienie
-suchość w jamie ustnej
-sucha skóra
-mocz ciemnej barwy (prawidłowy powinien mieć kolor słomkowy)
-ból głowy (odwodniony mózg się fizycznie kurczy, co skutkuje bólem głowy)
-migreny
-spadek ciśnienia krwi
-senność
-trudności z koncentracją i pamięcią
-zaparcia
-skurcze mięśni

Człowiek może wytrzymać bez jedzenia kilka tygodni, bez wody: kilka dni.
Jakoś w codziennym życiu czasem odwracamy tą proporcje.

Kropla drąży skalę nie siłą, lecz regularnością.
Tak samo powinno być z jej piciem. Nie butelka na raz, tylko małe łyki co godzinę.

Może argumentem, który przekona Cię do picia wody, będzie to, że wypełniając żołądek wodą, mniej zjesz podczas posiłku?

Tak samo, jeżeli masz to uczucie “coś bym zjadła”.
Najpierw napij się wody i sprawdź, czy naprawdę jesteś głodna, czy to było tylko pragnienie.

Woda wspomaga proces odchudzania, również dlatego, że przyspiesza metabolizm, a wraz z błonnikiem z diety, zwiększa treść pokarmową i przyspiesza jej wydalanie.

Jak u Ciebie z piciem? Wdrożysz którąś wskazówkę z tego wpisu?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *