morsowanie: właściwości zdrowotne zimnych kąpieli
dbanie o siebie i rozwój

Morsowanie: właściwości zdrowotne

Czy kąpiele w zimnej wodzie są warte zachodu? W tym wpisie: przeczytacie jakie właściwości zdrowotne daje morsowanie?


Chciałaś kiedyś spróbować morsowania, ale niska temperatura i domniemane nieprzyjemne odczucia Cię do tego zniechęciły?
Mam nadzieję, że uda mi się przekonać Cię, że dzięki temu wyjściu ze strefy komfortu, możesz sobie zapewnić mnóstwo pozytywnych efektów.

Morsowanie: właściwości zdrowotne

❄️ Wzmocnienie odporności organizmu

Koniec z zasmarkanym nosem, dniami wyjętymi z życia i lekami, które bardziej szkodzą niż pomagają. Różnicę zobaczysz już po kilku sesjach!
Przebywanie w zimnej wodzie pobudza organizm do wytwarzania przeciwciał, dzięki czemu Twój organizm jest odporny na wszelkie infekcje.

❄️ Korzystny wpływ na stawy

Bolą Cię kolana, łokcie, “łamie Cie w stawach”?
Morsowanie rozwiąże również ten problem, bo łagodzi stany zapalne, dzięki czemu ból stawów mija.

❄️ Łagodzenie bólu mięśni

Zimna woda obniża temperaturę uszkodzonej tkanki i obkurcza naczynia krwionośne, przez co zmniejsza obrzęk i stan zapalny.
Może nawet znieczulać zakończenia nerwowe, uśmierzając ból.

❄️ Poprawa wyglądu skóry

Zwiększenie ukrwienia skóry po wyjściu z wody, poprawia jej elastyczność, a także pomaga odprowadzić nadmiar wody międzykomórkowej.
Twoja skóra będzie elastyczna i w końcu pozbędziesz się tej niewielkiej opuchlizny.

Morsowanie: właściwości zdrowotne

❄️ Morsowanie pomaga pozbyć się tkanki tłuszczowej

Tak! Dobrze widzisz! Przebywanie w zimnej wodzie wpływa na zamianę białej tkanki tłuszczowej, w brunatną tkankę tłuszczową.
Biała gromadzi się, gdy konsumujemy więcej, niż nasze ciało potrzebuje do funkcjonowania.
Pod wpływem zimna, komórki białej tkanki tłuszczowej, rozpadają się, uwalniając do krwi leptynę, oraz kwasy tłuszczowe, w celu pozyskania z nich ciepła.
Leptyna jest hormonem sytości, więc gdy jest uwolniona do krwi, nie czujemy głodu przez dłuższy czas. Ponad to, uwolnienie leptyny przez ekspozycję na zimno, powoduje zmniejszenie chęci na węglowodany. Morsowanie poprawia także wrażliwość insulinową, przez co organizm lepiej sobie będzie radził z dostarczanymi węglowodanami w późniejszym okresie.
Natomiast brązowa tkanka tłuszczowa, bierze udział w procesie wytwarzania ciepła przez organizm, poprawia gospodarkę węglowodanową organizmu, oraz podnosi podstawowe tempo przemiany materii.
Oczywiście morsowanie nie sprawi, że kalorie ze zjadanych słodyczy się rozpłyną, ale może wspomóc proces utraty tkanki tłuszczowej, przy zachowaniu deficytu energetycznego.

❄️ Zwiększenie poziomu energii

Po wyjściu z wody dosłownie zalewa Cie fala endorfin! Te beta endorfiny, powodują zmniejszenie bólu i dają kopa energii na cały dzień

❄️ Przełamywanie barier

Jestem wielką zwolenniczką treningu mentalnego, a wejście do lodowatej wody jest z całą pewnością wyjściem ze strefy komfortu i pracą nad własnymi ograniczeniami.

Morsowanie nie jest jakąś wielką filozofią.
Przed wejściem do wody musisz się po prostu dobrze rozgrzać.
Po wyjściu miej naszykowane ciepłe i suche ubrania, aby szybko się ubrać.

Wierzę, że po przeczytaniu wpisu: “Morsowanie: właściwości zdrowotne”, zimna woda przestanie być dla Ciebie koszmarem.
Zamiast tego stanie się sprzymierzeńcem w drodze po zdrowie i piękne ciało.

Jeżeli jednak totalnie nie cierpisz zimna, to mozę zainteresuje się wpis o saunowaniu?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *